Anbudsansvarig till Harju Elekter

Om jobbet

Vill du ha en ledande roll där du är en del av morgondagens elförsörjning i Sverige? Ta då chansen och följ med på en tillväxtresa med Harju Elekter!

Till denna spännande möjlighet söker vi en professionell och mycket motiverad Anbudsansvarig. Som Anbudsansvarig kommer du att ansvara för anbudsförberedelserna till nyckelfärdiga högspänningsstationer från den tidiga förkalkylen till slutförhandling, kontraktets undertecknande och överlämnande till projektledare. Under förberedelsen kommer du att leda anbudsteam/kalkylatorer för att förbereda det tekniska och kommersiella erbjudandet. Under hela försäljningscykeln har du ett nära samarbete med försäljningschefen, VD och andra relevanta intressenter inom organisationen.

Jobbet
Som Anbudsansvarig har du det yttersta ansvaret för den övergripande riskbedömningen av projekten och säkerställa nödvändiga interna godkännanden innan anbud lämnas. Du kommer tillsammans med säljorganisationen identifiera projekt i ett tidigt skede, förstå kundkrav samt utarbeta en vinnande strategi för de enskilda anbuden genom att välja den bästa lösningen, både kommersiellt och tekniskt. Vidare kommer du driva arbetet med tilldelade anbudsförfrågan, med hjälp av övriga organisationen bestående av konstruktion, projektledning, inköp, produktion, idrifttagning samt logistik. Du leder de tekniska och kommersiella förhandlingarna med kunderna i samråd med affärsområdesansvariga och regionssäljare. Du deltar i kostnadsanalysaktiviteter samt kontinuerliga förbättringsaktiviteter för att ytterligare förbättra vår konkurrenskraft. Du rapporterar till vår Försäljnings- och Marknadschef

Vem är du?
För att lyckas i rollen som Anbudschef har du djupgående yrkeserfarenhet och kunskap om kraftförsörjningssystem, försäljnings- och anbudsprocessen. Du har också god kunskap om AIS / GIS / MV-utrustning. Kunskap om Transformatorer SCADA system samt allmänt om lågspänning, typ kontrollskåps utrustning och av anbud enligt lag om offentlig upphandling (LOU / LUF). Du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.

Som person är du proaktiv, initiativ- och ansvarstagande och har lätt för att samarbeta med tvärfunktionella team.

Vi ser gärna att du utgår från vårt kontor i Västerås eller Malmö, men för rätt kandidat så finns det även andra möjligheter. Då säljorganisation och kunder idag är utsprida över hela Sverige så innebär tjänsten resor. Det kan även bli aktuellt med resor till Harju Elekters övriga dotterbolag och leverantörsbesök i Europa

Harju Elekter är en koncern med över 50 års erfarenhet av att utveckla och tillverka lösningar för eldistribution, kommunikation och automation. Många av koncernens kunder finns i de nordiska länderna inom energisektorn, telekom- och tillverkningsindustri. Harju Elekter har cirka 800 anställda i Estland, Finland, Sverige och Litauen. Harju Elekter är noterat på Nasdaq Tallinn. Harju Elekter Sverige har huvudkontor i Malmö och lokalkontor i Borlänge, Borås, Finspång, Luleå, Stockholm och Västerås. Läs mer på www.harjuelekter.se

Låter den här tjänsten intressant? Vi berättar gärna mer! Kontakta ansvarig rekryterare Anders Råberger på 070-7788743 eller anders@norenlindholm.se. Din ansökan registrerar du snarast. Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Hos N&L testar vi tidigt i rekryteringsprocessen, både på ett logiskt och personligt plan. Med hjälp av Alva Labs genomför vi en objektiv rekryteringsprocess. Testerna tar ungefär 10 minuter vardera.

Varmt välkommen med din ansökan!


Företag:
Norén & Lindholm
Kategori:
Administration, ekonomi, juridik
Ort:
Västerås
Sista ansökningsdag:
2021-05-13

Dela på Facebook
Dela på Twitter
Dela på LinkedIn

Läs mer och ansök här